
Nauczycielki
Agnieszka Przeniosło
Monika Jednorowska
Izabela Szymańska
język angielski
Magdalena Końska
poniedz, środa 10.30- 11.00
wtorek, czwartek 11.00- 11.30
Rytmika
Grażyna Czerniawska
zajęcia: wtorek, czwartek 9:20- 9:50
Personel pomocniczy
Wiesława Jackowska
Godziny pracy oddziału: 8:00 – 16:00
Dzień otwarty: pierwszy wtorek miesiąca
Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne na miesiąc listopad 2025 w grupie Sówki
W listopadzie 2025r.planujemy prowadzić zajęcia w obrębie następujących tematów kompleksowych:
- Mała i duża ojczyzna
- Przygotowania do zimy
- Na starej fotografii
- Jesienna muzyka.
W ramach w/wym. tematów zamierzamy zrealizować następujące cele wychowawczo dydaktyczne:
- budowanie więzi emocjonalnej dziecka z ojczyzną, uświadamianie więzi z rodziną, najbliższym otoczeniem i z Polską jako ojczyzną, rozwijanie poczucia przynależności narodowej, poznawanie polskich symboli narodowych, rozwijanie postaw prospołecznych, szacunku do wspólnego dobra i świadomości odpowiedzialności za siebie i ojczyznę.
- rozwijanie wiedzy przyrodniczej (nazywanie i opisywanie zjawisk atmosferycznych charakterystycznych dla zimy (śnieg, mróz, wiatr); poszerzanie wiedzy o tym, jak zwierzęta przygotowują się do zimy, uświadomienie konieczności niesienia pomocy zwierzętom zimą, zwłaszcza ptakom; zapoznanie z cyklem przyrody związanym z zimą i przetworami na zimę.
- rozwijanie świadomości historycznej, zapoznawanie się ze zmianami w czasie, poznawanie świata ludzi z przeszłości oraz rozwijanie umiejętności społecznych, uświadomienie dzieciom ich miejsca w rodzinnej i społecznej historii, poznanie wyglądu i życia swoich dziadków, jak zmieniała się technologia i kultura, rozwijanie empatii i szacunku do innych osób.
- rozwijanie poczucia rytmu, wrażliwości na muzykę, koordynacji ruchowej i słuchowej, a także rozpoznawanie elementów przyrody poprzez muzykę i ruch, doskonalenie umiejętności słuchania ze zrozumieniem, reakcji na sygnały, umiejętności śpiewania oraz wyrażanie emocji związanych z muzyką, kształtowanie wrażliwości na piękno muzyki i sztuki, usprawnianie procesów poznawczych, takich jak spostrzeganie, koncentracja i pamięć, kształtowanie koordynacji ruchowej (wzrokowej, słuchowej, małej i dużej) oraz sprawności fizycznej.
- rozwijanie twórczości, kreatywności, wrażliwości estetycznej i zdolności manualnych dzieci, wspieranie ekspresji, pomysłowości, wiary we własne możliwości oraz naukę współpracy i wyrażania emocji przez sztukę, stymulowanie kreatywności, wyobraźni i inwencji twórczej, wyrażanie emocji, budowanie wiary we własne siły, rozwijanie umiejętności współpracy i współdziałania w grupie, doskonalenie sprawności manipulacyjnych, precyzji ruchów i koordynacji wzrokowo-ruchowej, poszerzanie wiedzy o sztuce, rozwijanie koncentracji uwagi i umiejętności planowania.
Język angielski
LISTOPAD
Funkcje i umiejętności:
- śpiewanie i odgrywanie piosenek
- reagowanie na nowe słowa i zwroty poprzez gesty, mimikę,
rozpoznawanie obrazków - uczestniczenie w grach i zabawach oraz ćwiczenia TPR
- rozwijanie orientacji przestrzennej, koordynacji i umiejętności
ruchowych - rozróżnianie słownictwa związanego z ubraniami
- dopasowywanie elementów garderoby do zjawisk meteorologicznych
- reagowanie na polecenia
- rozwijanie zainteresowania literaturą w języku angielskim
Słownictwo:
Piosenki:
This is the Way We Get Dressed – Super Simple Songs
Get Dressed for the Day – The Singing Walrus
Teddy Bear Teddy Bear Turn Around– The Singing Walrus
Rock-A-Bye Your Bear – The Wiggles
Follow Me – Super Simple Songs
What is it? It’s…/They are…; What are you wearing? I’m wearing… ; Get
dressed/Put on/Take off ; It’s clean/dirty ; blouse, boots, cap, cardigan,
coat, dress, gloves, mittens, hat, jacket, jeans, trousers/pants, skirt,
pajamas, raincoat, scarf, shirt, shoes, shorts, socks, tights, sweater, t-shirt,
trousers, vest, washing-up, to wash ; bear vs teddy bear, słownictwo z
książeczki ,,We’re going on a bear hunt’’