Grupa Sówki

Nauczycielki

Agnieszka Przeniosło

Monika Jednorowska

Izabela Szymańska

język angielski

Magdalena Końska

poniedz, środa 10.30- 11.00

wtorek, czwartek 11.00- 11.30

Rytmika

Grażyna Czerniawska

zajęcia: wtorek, czwartek 9:20- 9:50

Personel pomocniczy

Wiesława Jackowska

Godziny pracy oddziału: 8:00 – 16:00

Dzień otwarty: pierwszy wtorek miesiąca

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne na miesiąc listopad 2025 w grupie Sówki

W listopadzie 2025r.planujemy prowadzić zajęcia w obrębie następujących tematów kompleksowych:

  1. Mała i duża ojczyzna
  2. Przygotowania do zimy
  3. Na starej fotografii
  4. Jesienna muzyka.

W ramach w/wym. tematów zamierzamy zrealizować następujące cele wychowawczo dydaktyczne:

  • budowanie więzi emocjonalnej dziecka z ojczyzną, uświadamianie więzi z rodziną, najbliższym otoczeniem i z Polską jako ojczyzną, rozwijanie poczucia przynależności narodowej, poznawanie polskich symboli narodowych, rozwijanie postaw prospołecznych, szacunku do wspólnego dobra i świadomości odpowiedzialności za siebie i ojczyznę. 
  • rozwijanie wiedzy przyrodniczej (nazywanie i opisywanie zjawisk atmosferycznych charakterystycznych dla zimy (śnieg, mróz, wiatr); poszerzanie wiedzy o tym, jak zwierzęta przygotowują się do zimy, uświadomienie konieczności niesienia pomocy zwierzętom zimą, zwłaszcza ptakom; zapoznanie z cyklem przyrody związanym z zimą i przetworami na zimę.
  • rozwijanie świadomości historycznej, zapoznawanie się ze zmianami w czasie, poznawanie świata ludzi z przeszłości oraz rozwijanie umiejętności społecznych, uświadomienie dzieciom ich miejsca w rodzinnej i społecznej historii, poznanie wyglądu i życia swoich dziadków,  jak zmieniała się technologia i kultura, rozwijanie empatii i szacunku do innych osób. 
  • rozwijanie poczucia rytmu, wrażliwości na muzykę, koordynacji ruchowej i słuchowej, a także rozpoznawanie elementów przyrody poprzez muzykę i ruch, doskonalenie umiejętności słuchania ze zrozumieniem, reakcji na sygnały, umiejętności śpiewania oraz wyrażanie emocji związanych z muzyką, kształtowanie wrażliwości na piękno muzyki i sztuki, usprawnianie procesów poznawczych, takich jak spostrzeganie, koncentracja i pamięć, kształtowanie koordynacji ruchowej (wzrokowej, słuchowej, małej i dużej) oraz sprawności fizycznej.
  • rozwijanie twórczości, kreatywności, wrażliwości estetycznej i zdolności manualnych dzieci, wspieranie ekspresji, pomysłowości, wiary we własne możliwości oraz naukę współpracy i wyrażania emocji przez sztukę, stymulowanie kreatywności, wyobraźni i inwencji twórczej, wyrażanie emocji, budowanie wiary we własne siły, rozwijanie umiejętności współpracy i współdziałania w grupie, doskonalenie sprawności manipulacyjnych, precyzji ruchów i koordynacji wzrokowo-ruchowej, poszerzanie wiedzy o sztuce, rozwijanie koncentracji uwagi i umiejętności planowania.

Język angielski
LISTOPAD
Funkcje i umiejętności:

  • śpiewanie i odgrywanie piosenek
  • reagowanie na nowe słowa i zwroty poprzez gesty, mimikę,
    rozpoznawanie obrazków
  • uczestniczenie w grach i zabawach oraz ćwiczenia TPR
  • rozwijanie orientacji przestrzennej, koordynacji i umiejętności
    ruchowych
  • rozróżnianie słownictwa związanego z ubraniami
  • dopasowywanie elementów garderoby do zjawisk meteorologicznych
  • reagowanie na polecenia
  • rozwijanie zainteresowania literaturą w języku angielskim
    Słownictwo:
    Piosenki:
    This is the Way We Get Dressed – Super Simple Songs
    Get Dressed for the Day – The Singing Walrus
    Teddy Bear Teddy Bear Turn Around– The Singing Walrus
    Rock-A-Bye Your Bear – The Wiggles
    Follow Me – Super Simple Songs
    What is it? It’s…/They are…; What are you wearing? I’m wearing… ; Get
    dressed/Put on/Take off ; It’s clean/dirty ; blouse, boots, cap, cardigan,
    coat, dress, gloves, mittens, hat, jacket, jeans, trousers/pants, skirt,
    pajamas, raincoat, scarf, shirt, shoes, shorts, socks, tights, sweater, t-shirt,
    trousers, vest, washing-up, to wash ; bear vs teddy bear, słownictwo z
    książeczki ,,We’re going on a bear hunt’’