język angielski


LISTOPAD
Funkcje i umiejętności:

  • śpiewanie i odgrywanie piosenek
  • reagowanie na nowe słowa i zwroty poprzez gesty, mimikę,
    rozpoznawanie obrazków
  • uczestniczenie w grach i zabawach oraz ćwiczenia TPR
  • rozwijanie orientacji przestrzennej, koordynacji i umiejętności
    ruchowych
  • rozróżnianie słownictwa związanego z ubraniami
  • dopasowywanie elementów garderoby do zjawisk meteorologicznych
  • reagowanie na polecenia
  • rozwijanie zainteresowania literaturą w języku angielskim

    Piosenki:
    This is the Way We Get Dressed – Super Simple Songs
    Get Dressed for the Day – The Singing Walrus
    Teddy Bear Teddy Bear Turn Around– The Singing Walrus
    Rock-A-Bye Your Bear – The Wiggles
    Follow Me – Super Simple Songs
  • Słownictwo:
    What is it? It’s…/They are…; What are you wearing? I’m wearing… ; Get
    dressed/Put on/Take off ; It’s clean/dirty ; blouse, boots, cap, cardigan,
    coat, dress, gloves, mittens, hat, jacket, jeans, trousers/pants, skirt,
    pajamas, raincoat, scarf, shirt, shoes, shorts, socks, tights, sweater, t-shirt,
    trousers, vest, washing-up, to wash ; bear vs teddy bear, słownictwo z
    książeczki ,,We’re going on a bear hunt’’


Październik
Funkcje i umiejętności:

  • śpiewanie i odgrywanie piosenek
  • reagowanie na nowe słowa i zwroty poprzez gesty, mimikę,
    rozpoznawanie obrazków
  • uczestniczenie w grach i zabawach oraz ćwiczenia TPR
  • rozwijanie orientacji przestrzennej, koordynacji i umiejętności
    ruchowych
  • rozpoznawanie i nazywanie zjawisk atmosferycznych
  • rozróżnianie słownictwa związanego z pogodą i emocjami
  • nazywanie dni tygodnia oraz pór roku
  • reagowanie na polecenia
    Piosenki:
    Sunny Day – Super Simple Songs
    How is the Weather Today – Happy Sam English
    Seasons Song – The Pancake Manor
    Days of the Week – The Learning Station
    Five Little Pumpkins – Super Simple Songs
    This is a Happy Face – Super Simple Songs
  • Słownictwo
    What is the weather like today?/How’s the weather today? It’s
    sunny/windy/snowy/foggy/cloudy/rainy/stormy, wet / dry, hot/warm/cold,
    spring, summer, autumn, winter, What day is today? Today is Monday,
    Tuesday, Wednesday, Thursday, Friday, Saturday, Sunday
    How are you? happy, sleepy, angry, surprised, excited, grumpy, crying, sad,
    nervous, silly, smiling, pouting, yawning, laughing

Wrzesień

Funkcje i umiejętności:

  • śpiewanie i odgrywanie piosenek,
  • reagowanie na nowe słowa i zwroty poprzez gesty, mimikę i rozpoznawanie obrazków,
  • uczestniczenie w grach, zabawach oraz ćwiczeniach typu TPR,
  • rozwijanie orientacji przestrzennej, koordynacji oraz sprawności ruchowej,
  • rozpoznawanie i nazywanie kolorów, kształtów i liczb,
  • rozróżnianie słownictwa związanego z przyborami szkolnymi,
  • reagowanie na polecenia.

Słownictwo i zwroty:

  • Powitania i pożegnania: Hello, Bye-bye, What’s your name? / My name is…
  • Polecenia i zabawy ruchowe: Make a circle
  • Osoby: boy, girl
  • Kształty: circle, triangle, rectangle, oval, square, diamond, star, heart
  • Kolory i liczby: kolory podstawowe, liczby 1–10
  • Przybory szkolne: table, chair, crayon, pencil, rubber, book, notebook, sharpener, pencil case, scissors, ruler
  • Przyimki miejsca: in, on, under, behind

Piosenki:

  • Good Morning Song For Kids – Maple Leaf Learning
  • How Many Fingers – Super Simple Songs
  • The Shape Song – Super Simple Songs
  • See You Later, Alligator – Super Simple Songs
  • School Supplies Song For Kids – Fun Kids English