Język angielski


LISTOPAD
Funkcje i umiejętności:

  • śpiewanie i odgrywanie piosenek
  • reagowanie na nowe słowa i zwroty poprzez gesty, mimikę,
    rozpoznawanie obrazków
  • uczestniczenie w grach i zabawach oraz ćwiczenia TPR
  • rozwijanie orientacji przestrzennej, koordynacji i umiejętności
    ruchowych
  • rozróżnianie słownictwa związanego z ubraniami
  • dopasowywanie elementów garderoby do zjawisk meteorologicznych
  • reagowanie na polecenia
  • rozwijanie zainteresowania literaturą w języku angielskim

    Piosenki:
    Put on Your Shoes – Super Simple Songs
    This is the Way We Wash Our Clothes – Lingokids
    My Teddy Bear – Super Simple Songs
    Teddy Bear Teddy Bear Turn Around – The Kiboomers
    Move to the Beat – Music For Kiddos
  • słownictwo
    What is it? It’s…/They are…; Who is wearing a…? ;Put on/Take off ; It’s
    clean/dirty ;/ blouse, boots, coat, dress, gloves, mittens, hat, jacket, jeans,
    trousers/pants, skirt, scarf, shirt, shoes, shorts, socks, sweater, t-shirt,
    trousers,washing-up, to wash ; bear vs teddy bear, eyes, nose, arms, legs,
    słownictwo z książeczki ,,We’re going on a bear hunt’’


PAŹDZIERNIK
Funkcje i umiejętności:

  • śpiewanie i odgrywanie piosenek
  • reagowanie na nowe słowa i zwroty poprzez gesty, mimikę,
    rozpoznawanie obrazków
  • uczestniczenie w grach i zabawach oraz ćwiczenia TPR
  • rozwijanie orientacji przestrzennej, koordynacji i umiejętności
    ruchowych
  • rozpoznawanie i nazywanie zjawisk atmosferycznych
  • rozróżnianie słownictwa związanego z pogodą i emocjami
  • nazywanie dni tygodnia oraz pór roku
  • reagowanie na polecenia

    Piosenki:
    How’s the Weather? – Super Simple Songs
    The Sun Comes Up – Dream English Kids
    We Love Acorns – Super Simple Songs
    Drip Drop Rain – DanceandBeatsLab
    If You’re Happy – Super Simple Songs
    Five Little Pumpkins – Super Simple Songs
  • Słownictwo
    What is the weather like today?/How’s the weather today? It’s
    sunny/windy/snowy/cloudy/rainy/stormy, wet / dry, hot//cold, spring,
    summer, autumn, winter, What day is today? Today is Monday, Tuesday,
    Wednesday, Thursday, Friday, Saturday, Sunday
    How are you? happy, sleepy, angry, sad, scared, grumpy, crying, sad,
    smiling, pouting, yawning, laughing

Wrzesień

Funkcje i umiejętności:

  • śpiewanie i odgrywanie piosenek,
  • reagowanie na nowe słowa i zwroty poprzez gesty, mimikę i rozpoznawanie obrazków,
  • uczestniczenie w grach, zabawach oraz ćwiczeniach typu TPR,
  • rozwijanie orientacji przestrzennej, koordynacji oraz sprawności ruchowej,
  • rozpoznawanie i nazywanie kolorów, kształtów i liczb,
  • rozróżnianie słownictwa związanego z przyborami szkolnymi,
  • reagowanie na polecenia.

Słownictwo i zwroty:

  • Powitania i pożegnania: Hello, Bye-bye, What’s your name? / My name is…
  • Polecenia i zabawy ruchowe: Make a circle
  • Osoby: boy, girl
  • Kształty: circle, triangle, rectangle, oval, square, diamond, star, heart
  • Kolory i liczby: kolory podstawowe, liczby 1–10
  • Przybory szkolne: table, chair, crayon, pencil, rubber, book, notebook, sharpener, pencil case, scissors, ruler
  • Przyimki miejsca: in, on, under, behind

Piosenki:

  • Good Morning Song For Kids – Maple Leaf Learning
  • How Many Fingers – Super Simple Songs
  • The Shape Song – Super Simple Songs
  • See You Later, Alligator – Super Simple Songs
  • School Supplies Song For Kids – Fun Kids English